Πέμπτη 30 Αυγούστου 2012
Match FlipBook ΜΕ ΣΧΗΜΑΤΑ
To Βιβλίο των σχημάτων : Κόβουμε τα περιγράμματα, αλλά και στις διακεκομμένες γραμμές, αφού προηγουμένως έχουμε πλαστικοποιήσει. Κάνουμε τις τρύπες με το τρυπητήρι και με συρματάκι πίπας ενώνουμε τα κομμάτια σε τυχαία σειρά. Στόχος του παιχνιδοβιβλίου είναι τα παιδιά να ξεφυλλίζοντας το βιβλίο βρουν και να συνδυάσουν τη λέξη στο αριστερό μισό που είναι με κεφαλαία γράμματα με τη λέξη στο άλλο μισό του βιβλίου,που είναι με μικρά γράμματα καθώς επίσης και να εντοπίσουν τα σχήματα,αλλά και να πειραματιστούν δημιουργώντας νέα σχήματα.
Οι μέρες της Εβδομάδος & Οι Ομάδες Εργασίας
Καρτέλες με τις μέρες της εβδομάδος για το καθημερινό μας ημερολόγιο.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΒΟΗΘΩΝ) ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ
Καθημερινά αναθέτουμε κάποιες δουλειές ρουτίνας, αλλά και έκτακτες στα παιδιά, όπως για παράδειγμα να τακτοποιήσουν την τάξη μετά το πέρας των ελεύθερων δραστηριοτήτων κτλ. Ο πίνακας αυτός έχει δημιουργηθεί σε συνάρτηση με τις παραπάνω καρτέλες. Το κοινό σημείο αναφοράς τους είναι το χρώμα. Άρα τον πρώτο καιρό τα παιδιά για να βρουν ποιος είναι βοηθός σήμερα, θα πρέπει να ανατρέξουν στην καρτέλα με τη μέρα που έχουμε τοποθετήσει στο ημερολόγιο και στην συνέχεια να "διαβάσουν" το χρώμα στον παρακάτω πίνακα, στον οποίο έχουμε κολλήσει φωτογραφίες των παιδιών στα κενά κουτάκια.
Στο Σαββατοκύριακο μπορούμε να κολλήσουμε όλες τις φωτογραφίες των παιδιών, ώστε να μεταθέσουμε τις αρμοδιότητες και για το σπίτι! Έτσι, θα υπάρχει σταθερότητα μεταξύ 2 κοινοτήτων.Δηλαδή της κοινότητας του σχολείου και της κοινότητας της οικογένειας.
ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ
Εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε το παρακάτω υλικό.Κόβουμε τις καρτέλες με τα ονόματα των εποχών και τα γράμματα και τα τοποθετούμε σε 4 φακέλους.
Περιγραφή Δραστηριότητας:
Δίνουμε σε ένα παιδί ένα φάκελο,στον οποίο υπάρχει μέσα η καρτέλα με το όνομα μίας εποχής και τα μεμονωμένα γράμματα, που την συνθέτουν. Ξεχωρίζει τα γράμματα και στη συνέχεια τα βάζει στη σειρά.
Για να ανεβάσουμε τον βαθμό δυσκολίας της δραστηριότητας μπορούμε να βάλουμε μέσα στους φακέλους και γράμματα, τα οποία δεν έχουν σχέση με την λέξη, που θέλουμε να συνθέσουμε.Έτσι, ζητάμε από τα παιδιά να τα διαλέξουν αυτά τα γράμματα και να τα απορρίψουν.
Αν πραγματοποιήσουμε την δραστηριότητα στην παρεούλα μας τότε μπορούμε να κάνουμε συγκρίσεις των λέξεων.Πόσα γράμματα έχει κάθε λέξη?Ποια λέξη έχει περισσότερα γράμματα?Ποια γράμματα είναι κοινά?Φωνήντα-Σύμφωνα? κτλ
Η δραστηριότητα μπορεί να εφαρμοστεί και στις Ελεύθερες Πρωινές Δραστηριότητες.
Φύλλα Εργασίας για τις ΕΠΟΧΕΣ
4 Φύλλα Εργασίας που αφορούν στην Γραφή
Ένωσε το γράμμα με τη λέξη από την οποία ξεκινά
Ένα Φύλλο εργασίας για Ελεύθερο Σχέδιο Ζωγραφικής.
(Γράφουμε τις εποχές με τη σειρά στα 4 νοητά τεταρτημόρια του χαρτιού μας και μετά ζητάμε από τα παιδιά να το διπλώσουν στα 4.Έτσι με την τσάκιση έχουμε δημιουργήσει 4 κουτάκια, τα οποία ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν εικόνες χαρακτηριστικές κάθε εποχής)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τα παιδιά ζωγραφίζουν και τις 4 εικόνες,μετά κόβουν και κολλούν σε χαρτονάκια λίγο μεγαλύτερου μεγέθους με τα οποία τα έχουμε εφοδιάσει.Οι ατομικές κάρτες ακολουθίας των εποχών είναι έτοιμες για παιχνίδι.
Για οικονομία στην εκτύπωση σε μία σελίδα έχουμε τοποθετήσει 2 φορές τις κάρτες.
Το αποτέλεσμα είναι κάπως έτσι
Τετάρτη 29 Αυγούστου 2012
Τρίτη 28 Αυγούστου 2012
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ και ΟΙ ΜΗΝΕΣ : ΑΦΙΣΑ
Φτιάχνουμε τη δική μας αφίσα για τον κύκλο του χρόνου και τους μήνες.Μία ομαδική εργασία με την ομάδα μας.
Κόβουμε τις παρακάτω χρωμοσελίδες , δίνουμε στα παιδιά να χρωματίσουν και εν συνεχεία κολλάμε σε ένα χαρτόνι ή χαρτί του μέτρου στο κέντρο τον κύκλο με τον χρόνο και μετά ακτινωτά τις 4 παρακάτω σελίδες.
Στη συνέχεια, στον κάθε μήνα κολλάμε εικόνες αντιπροσωπευτικές, τις οποίες και αυτές έχουμε χρωματίσει προηγουμένως.
Κυριακή 26 Αυγούστου 2012
ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ ΤΩΝ ΓΕΝΕΘΛΙΩΝ
Στα βαγόνια του τρένο, ως είθισται, κολλάμε τις φωτογραφίες των παιδιών της τάξης μας ανάλογα με το μήνα των γενεθλίων τους.
Κατά προτίμηση πλαστικοποιούμε το υλικό μας και έπειτα κολλάμε τις φωτογραφίες χωρίς να το καταστρέφουμε.
Να σημειωθεί ότι η υπέροχη εικονογράφηση των ονομασιών των μηνών είναι από το site : www.matia.gr και μπορεί χρησιμοποιηθεί και στο καθημερινό ημερολόγιο της τάξης μας.
Το τρένο ξεκινάει από τον Ιανουάριο προκειμένου να αντιληφθούν τα παιδιά την μετάβαση από το έτος στο άλλο και ότι το έτος δεν ξεκινάει από τον Σεπτέμβριο επειδή εμείς τότε ξεκινάμε τα σχολεία.