Αναζήτηση

Κυριακή 17 Ιουνίου 2012

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο δεν είναι απλή υπόθεση. Καταγράφουμε και κατηγοριοποιούμε τα βιβλία, που θα χρησιμοποιήσουμε στη δανειστική βιβλιοθήκη. Για τον καλύτερο έλεγχο σημειώνουμε για κάθε μαθητή σε καρτέλα τον τίτλο του βιβλίου καθώς και την ημερομηνία δανεισμού αλλά και επιστροφής αυτού.




Το παραπάνω έντυπο, καθώς και έντυπα, που δίνουμε κάθε φορά στα παιδιά για να γράψουν τον τίτλο του βιβλίου που διάβασαν και να ζωγραφίσουν ό,τι τους άρεσε περισσότερο, δηλαδή το παρακάτω


τα βάζουμε σε ένα ντοσιέ μαλακό με εξώφυλλο μία διάφανη ζελατίνα, όπως αυτό της εικόνας παρακάτω


Στο διάφανο εξώφυλλο κολλάμε από τη μέσα πλευρά  ένα φύλλο εργασίας, που έχουμε δώσει να ζωγραφίσουν τα παιδιά σχετικό με τη δανειστική βιβλιοθήκη

Για τα αγόρια



Για τα κορίτσια


Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά αρχειοθετούν από την αρχή της σχολικής χρονιάς μόνα τους τα έντυπα αυτά εξασκώντας ταυτόχρονα και τη λεπτή τους κινητικότητα, αφού προκείμενου να βάλουν τις σελίδες αυτές  στο ντοσιέ της δανειστικής βιβλιοθήκης πρέπει να τοποθετήσουν τα ελλάσματα στις δύο τρύπες της σελίδας που ήδη έχουμε κάνει.

Σκόπιμο κρίνεται να ενημερωθούν και οι γονείς για τη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης ενδεχομένως και με κάποια συνοδευτική επιστολή  στην οποία θα αναφέρουμε, ότι κάθε  Παρασκευή  το  παιδί  θα  δανείζεται  από  τη  «Δανειστική  Βιβλιοθήκη»  του  Νηπιαγωγείου ένα  βιβλίο, το οποίο πρέπει να προσέχουν να μην το μουτζουρώνουν αλλά ούτε να τα σκίζουν και να το επιστρέφουν καθαρό τη Δευτέρα. Επίσης πρέπει να τους ενημερώσουμε, ότι αν ένα  παιδί δεν έχει επιστρέψει το βιβλίο του, δεν μπορεί να δανειστεί άλλο.
Πρέπει να κάνουν το  διάβασμα  του  βιβλίου μια  ευχάριστη  εμπειρία  για  το  παιδί, οπότε το διαβάζουν το Σαββατοκύριακο μαζί σε μία ήσυχη γωνιά του σπιτιού, μακριά από τηλεόραση και όχι στην κουζίνα και την ώρα του φαγητού κ.ο.κ         
Αν για κάποιο λόγο το παιδί δυσανασχετεί ή  αν  βαριέται  επιλέγουμε  μια  άλλη  στιγμή  γι  `  αυτή  τη  δραστηριότητα. 
Δεν  ξεχνάμε  ότι  οι  πρώτες  επαφές  του παιδιύ  με  το  βιβλίο  είναι  καθοριστικές  για  τη  παραπέρα  στάση  του  απέναντι  στο  διάβασμα.  



0 comments:

Δημοσίευση σχολίου

Πες μας την γνώμη σου..